Jak wygląda formularz skargi do przewoźnika lotniczego?
- czwartek, 23 maja 2019, 17:22
Reklamacja może dotyczyć odwołania lotu, dużego opóźnienia lub odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu
Jak wnieść skargę?
W przypadku pewnych naruszeń Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. mamy prawo wnieść skargę na przewoźnika. Jeśli naruszenia są poważne, możemy wysłać zażalenie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak wygląda formularz skargi.
Reklamacja może dotyczyć odwołania lotu, dużego opóźnienia lub odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu. Takie skargi powinny w pierwszej kolejności być kierowane do przewoźnika. W przypadku braku odpowiedzi lub odmowy wypłacenia odszkodowania, sprawę można skierować do Komisji Ochrony Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Formularz skargi na przewoźnika
W formularzu należy podać swoje dane osobowe, czyli osoby, której dotyczy skarga. Ponadto trzeba podać dokładnie informacje dotyczące lotu (np. numer lotu, data lotu, czy port lotniczy wylotu i przylotu). Następnie należy określić, jakiej sprawy dotyczy skarga (opóźnienie, odwołanie lotu, przeniesienie do niższej klasy, czy odmowa przyjęcia na pokład samolotu). Należy także w miarę szczegółowo odpowiedzieć na pytania dotyczące np. tego, czy otrzymano pomoc, otrzymano zwrot kosztów, czy przewoźnik udzielił informacji o prawach pasażera.
Do formularza należy także dołączyć inne dokumenty. Powinna znaleźć się kopia potwierdzonej rezerwacji na dany lot. Ponadto jeśli kierujemy skargę do Komisji Ochrony Praw Pasażerów powinniśmy także dołączyć kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika oraz kopię odpowiedzi na reklamację.
Należy pamiętać także o tym, że dokument powinien być własnoręcznie podpisany przez osobę kierującą skargę lub pełnomocnika. W przypadku skargi wniesionej drogą elektroniczną, dokument powinien zostać podpisany za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Próba uzyskania odszkodowania za odwołany, czy opóźniony lot niektórym może wydawać się rzeczą niełatwą. Dlatego jeśli zniechęcają Cię procedury, a uważasz, że należy Ci się rekompensata za naruszenie rozporządzenia nr 261/2004 przez przewoźnika, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci i dołożymy wszelkich starań, abyś otrzymał należną rekompensatę.